Information till studenter och medarbetare med anledning av covid-19 (Uppdaterad: 31 mars 2021)
Engelskt namn: Project 2: Strategic Product Design
Denna kursplan gäller: 2019-12-30 och tillsvidare
Kurskod: 5ID210
Högskolepoäng: 15
Utbildningsnivå: Avancerad nivå
Huvudområden och successiv fördjupning:
Industridesign: Avancerad nivå, har kurs/er på avancerad nivå som förkunskapskrav
Betygsskala: För denna kurs ges endast betyget G Godkänd eller U Underkänd
Ansvarig institution: Designhögskolan vid Umeå universitet
Beslutad av: Teknisk-naturvetenskapliga fakultetsnämnden, 2017-11-16
Reviderad av: Teknisk-naturvetenskapliga fakultetsnämnden, 2019-10-29
Referenslitteratur är inte obligatorisk.
Blue ocean strategy : how to create uncontested market space and make the competition irrelevant
Kim W. Chan, Mauborgne Renée
Expanded edition. : Boston, Massachusetts : Harvard Business Review Press : [2015] : xxviii, 287 pages :
ISBN: 9781625274496
Se bibliotekets söktjänst
The upcycle : beyond sustainability : designing for abundance
McDonough William, Braungart Michael
1. ed. : New York : North Point Press : 2013 : xvii, 227 s. :
ISBN: 978-0-86547-748-3
Se bibliotekets söktjänst
This is service design thinking : basics, tools, cases
Stickdorn Marc, Schneider Jakob
[1. pbk ed.] : Amsterdam : BIS Publ. : cop. 2011 : 373 s. :
http://www.gbv.de/dms/weimar/toc/722014554_toc.pdf
ISBN: 9789063692797
Se bibliotekets söktjänst
Business model generation : a handbook for visionaries, game changers, and challengers
Osterwalder Alexander, Pigneur Yves, Clark Tim
Hoboken, N. J. : Wiley : cop. 2010 : 278, [3] s. :
ISBN: 978-0-470-87641-1 (pbk.)
Se bibliotekets söktjänst
Klein Naomi
No logo : no space, no choice, no jobs
10th anniversary ed. : London : Fourth Estate : 2010 : xli, 502 s. :
ISBN: 978-0-00-734077-4
Se bibliotekets söktjänst
The ten faces of innovation : IDEO's strategies for beating the devil's advocate & driving creativity throughout your organization
Kelley Tom, Littman Jonathan
[New ed.] : London : Profile Books : 2008 : xi, 273 s. :
ISBN: 978-1-84668-031-1 (hft.)
Se bibliotekets söktjänst
Cradle to cradle : remaking the way we make things
McDonough William, Braungart Michael
1. ed. : New York : North Point Press : 2002 : 193 s. :
ISBN: 978-0-86547-587-8
Se bibliotekets söktjänst
Jordan Patrick W.
Designing pleasurable products : an introduction to the new human factors
London : Taylor & Francis : 2000 : viii, 216 s. :
ISBN: 0-748-40844-4
Se bibliotekets söktjänst