Hoppa direkt till innehållet
umu.se
För studenter
Bibliotek
För medarbetare
Logga in
Student
Se ditt schema och dina kurser
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English site
Sök
Meny
X stäng menyn
Meny
Sök
Sök inom:
Sök inom:
Allt
Utbildning
Forskning
Personal
Studentwebb
Nyheter
Medarbetarwebb
Andra söktjänster
Hitta kurser och program
Sök kursplan
Sök välkomstbrev
Bibliotekets söktjänst
Huvudmenyn dold.
Logga in
Student
Se ditt schema och dina kurser
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English
Start
Utbildning
Kandidatprogram för kognitionsvetenskap
Du är här:
Kandidatuppsatser i kognitionsvetenskap
Kandidatuppsatser i kognitionsvetenskap
2022
Design av hemsida för att underlätta sökning av spel
Björnström, Ebba; Carlsson, Josefin
2022
Designing Effective Post-Simulator Training Session Feedback Reports
Wärnberg, Hugo; Oliv, Amanda
2022
How imagery changes the performance of a fine motor task
Andersson, Matilda
2022
SELF-REPORTED SUBJECTIVE HEALTH IN RELATION TO EPISODIC MEMORY PERFORMANCE IN AGING
Nordström, Anna; Teglund, Isabelle
2022
User Experience and Acceptability of a Mixed Reality System for Rehabilitation: From an Occupational- and Physical Therapy Perspective
Åström, William; Sahlin, William
2022
Efterlevnad av covid-19 restriktioner hos studenter i relation till tidsperspektiv
Stridh, David; Häggqvist, Jonathan
2022
Would you trust me if I lied to you in favor of charity?: The implication of Brand Trust when using Dark Patterns for charity
Axelsson, Victoria
2021
Investigating How Design of a Mobile Application Affects Cognitive Load: UI Development of a Mobile Application for the Volvo Group IT
Englund, Madeleine; Lorenzo, Sarah
2021
Kan form påverka riskbedömning?
Björk, Moa
2021
Slutet gott allting gott? Peak-end rule och användarupplevelsen av ett webbformulär
Hussein, Hadi; Lindström, Rebecca
2021
Differences in Applying the Terms “Sex” and “Gender” Across Scientific Authors Active in English and Non-English Speaking Countries
Eriksson, Rebecca
2021
How Avatar Representations Impact Willingness for Health-Habit Changes
Ekenstedt, Theodor; Wallerström, Saga
2021
Increasing Physical Activity with Gamification: Exploring Competitiveness as a Moderator for Leaderboard Effectiveness
Danelid, Fanny; Fältman, Elin
2021
The perception of trust in a simulation: Investigating crucial design aspects
Eliasson, Sally; Dahlgren, Emma
2021
FACILIATING BEHAVIOURAL CHANGE: NUDGING IN A HEALTH APPLICATION
Umeå studies in cognitive science
Svahn, Ola; Jameson, Flora
2021
The Effect of Retrieval Practice Related to Need for Cognition and Brain Activity
Järold, Fanny; Brodén, Mikaela
2021
EFFECTS OF A TWO-WEEK MINDFULNESS INTERVENTION ON ASPECTS OF ATTENTION
Holmström, Simon
2021
RESOLVING USABILITY ISSUES IN WEBGIS: A Cognitive Science Approach
Mattsson, Jesper; Mazetti, Rasmus
2021
Användbarheten av ett digitalt hjälpmedel för dyslektiker
Robertsson, Emelie; Sjövik, Elsa
2021
Your thoughts matter. Smartphone use and cognitive strategies for emotion regulation.
Lindmark, Rebecca
2021
Investigating the role microdosing psychedelics could have in the treatment of depression
Bäckström, August; Alamien, Aly
2020
Hur säker är du på emotioner? En studie om könsskillnader i perception av emotionella ansiktsuttryck
Sundström, Elin; Hägglöf, Adam
2020
Perception och trovärdighet: Relationen mellan designval och trovärdighet på en webbsida
Strömmer, Alicia; Norrman, Oscar
2020
HIGH-FREQUENCY OSCILLATIONS IN A MOUSE MODEL OF PARKINSON’S DISEASE
Zachrisson, Love
2020
THE RELATIONSHIP BETWEEN ATTITUDE AND KNOWLEDGE GAIN THROUGH REPEATED RETRIEVAL
Wennerholm, Elinor; Rylander Viksell, Angelica
2020
Utvärdering och modifiering av ett digitalt verktyg inom vården
Persson, Lina; Persson, Maria
2020
Time perspectives during Covid-19
Edin, Alexander
2020
Towards Dialogue Models for Online Grooming Detection
Paulsson, Tobiaz
2020
VILKA MÄNSKLIGA EGENSKAPER PREDICERAR KREATIVITET? EN UNDERSÖKNING AV INTELLIGENS, ÖPPENHET OCH TIMINGFÖRMÅGA
Werndin, Joar; Tjörneryd, Tofte
2020
To use a software agent to detect lies.
Johannes, Parsmo
2019
EXPLORING THE LIMITS OF BEAT TEMPO WITH AN ILLUSION OF INFINITE TEMPO CHANGE IN A METRICAL PATTERN
Widengren, Mattias
2019
Military susceptibility to the certainty and framing effect
Andersson, Annika
2019
Att designa infotainmentsystem för fordon - Hur kan kognitionsvetenskapliga teorier bidra?
Högberg, Lovisa
2019
The testing effect and its relation to item difficulty and successful retrievals
Borgström Persson, Anton; Söderström, Celina
2019
THE EFFECTS OF VISUAL SUPPORT BY A THREEDIMENSIONAL STAIRCASE MODEL ON INDOOR NAVIGATION AND SPATIAL ORIENTATION DURING VERTICAL MOTION
Larsson, Sofia; Mattsson, Pauline
2019
Cognitive load and its impact on usage of email applications
King, Adam
2018
Reformation of a user-interface from a cognitive science perspective
Farokhian, Suzana; Zadonsky, Shirie
2018
Expected later information access invites shorter reading time and possible comprehension loss
Bodin, Tora
2018
Trust in human-computer relationships: Do cross country skiers have trust towards a physical intelligent tutoring system as an accurate feedback on performance?
Thorsén, Karolina; Lindström, Anna
2018
Effect of Developed Story on Mobile Gamers' Motivation
Ring, Jonas; Berglund, Maria
2018
Moderately cold indoor temperatures’ effect on human attention:Immediate decrease in inhibiting erroneous responses
Jonsson, Anton; Hedman, Sandra
2018
Cognitive load in smartphone calendar applications
Hellqvist, Adrian; Olsson, Tommy
2018
Testeffekten och dess relation till arbetsminne, ‘need for cognition’ och grit
Andersson, Filip; Karlsson, Niklas
2018
Knowledge Elicitation of Human Activities Using a Graphical Modeling Language
Brännström, Andreas
2018
Experters syn på digital teknologi som stöd vid nedsatta exekutiva funktioner och stress – en grundad teori
Östman, Lars
2018
Hamburgermenyn: En undersökning av användbarhetmed fokus på kognitiv belastning och minne
Gravvik Hånes, Kristin
2018
Simulatorbaserad träning av Eco-driving
Nyberg, Viktor
2018
Complexity and problem solving: A tale of two systems
Andersson, Marcus
2017
Training through gaming: The effect of frequent gaming on cognitive performance
Lundqvist, Joakim
2017
The value of intrinsic motivation in relation to primary reward
Skog, Emil