1. Daniel Östlund, Samverkan i undervisning för elever med IF, dialoggrupp: B, C och D
2. Atle Kristensen och Sylvi Bratteng, Fjernundervisning i valgfag for undomsskolen, dialoggrupp: A och D
3. Oddbjørn Knutsen, Evaluering av utprøving av web-basert veiledning fra PP-tjenesten til barnehager, dialoggrupp: B och C
4. Anne-Berit Løkås, Elevens stemme, dialoggrupp: B och D
5. Lena Engkvist, Elevers delaktighet i att förstå och sträva mot att uppnå kunskapsmål i ämnesområden, dialoggrupp: A och C
6. Yvonne Knospe och Lineea Palm, Att utveckla skrivandet på nationellt program i särskolan - en interventionsstudie, dialoggrupp: A och D
7. Åse Fagerlund, Att stärka elevers självkänsla och välbefinnande genom beprövade metoder i positiv psykologi och pedagogik, dialoggrupp: A, B och C
8. Gerd Pettersson, Specialpedagogisk fjärrhandledning för ökad likvärdighet - ett innovativ forsknings- och utvecklingssamarbete, dialoggrupp: A och B
9. Tobias Forsell, "Man är ju typ elev, fast på avstånd" - Problematisk skolfrånvaro ur elevers, föräldrars och skolpersonals perspektiv, dialoggrupp: A, C och D
10. Maria Rönn-Liljenfeldt, Samundervisning - ett sätt att stödja elever i det gemensamma klassrummet, dialoggrupp: B och D
11. Johan Edin, Elevassistenters tal om särskiljande specialpedagogiska verksamheter och elever diagnostiserade med ADHD och autism, dialoggrupp: B, C och D