"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

Lärares förhållningssätt till att undervisa om klimat - och migrationsfrågor i grundskolan

tor
18
feb
Tid Torsdag 18 februari, 2021 kl. 10:15 - 11:45
Plats Distans via Zoom

The History and Education/Social Studies Didactics Seminar (HESSD-seminariet) bjuder in till seminarium med Anders Persson, Högskolan Dalarna, som ventilerar ett artikelutkast till med titeln ”Korrigera, störa eller avvärja?: En studie av hur lärare förhåller sig till uppdraget att undervisa om klimat - och migrationsfrågorna i grundskolans geografiundervisning”.

Distansseminarium via Zoom

Seminariet hålls på distans via Zoom. Deltagarlänk och texter kommer att skickas ut till alla medlemmar på seminarieseriens e-postlista i god tid innan mötet. Om du saknar deltagarlänk eller text kontakta då Anna Larsson nedan.

Om seminarieserien

I HESSD-seminariet (The History and Education/Social Studies Didactics Seminar) presenteras utbildningshistorisk och SO-didaktisk forskning. Det innefattar områden som fostran och utbildning, läroplanshistoria och läroplansstudier, samt de samhällsorienterande skolämnenas utformning och förmedling i skolan. Det innefattar också områden som historiekultur, historiemedvetande och historiebruk utanför skolans ram som del i skapandet av olika slags identiteter.

Läs mer om seminarieserien och se fler kommande seminarier

Evenemangstyp: Seminarium

Inbjuden talare:

Anders Persson, Högskolan Dalarna

Kontaktperson
Anna Larsson
Läs om Anna Larsson