Publicerad: 2011-09-08

1 100 röntgenanställda konfererar i Umeå

NYHET Röntgenveckan 2011 arrangeras 12-16 september på Nolia-området i Umeå. 1 100 röntgenläkare, röntgensjuksköterskor med flera från hela landet minglar och besöker de 120 symposier och 200 utställare som intar området.

Hela konferensen genomförs på Nolia med 10 parallella sessioner och en stor medicinteknisk utställning dagligen. Speciellt med årets röntgenvecka är att båda arrangörsföreningarnas ordförander finns i Umeå. Katrine Åhlström Riklund är ordförande i Svensk förening för bild- och funktionsmedicin (SFBFM) och Gunnela Örnberg är ordförande i Svensk förening för röntgensjuksköterskor (SFR).

Konferensen arrangeras i samarbete med ett antal andra föreningar inom området. Medarrangörer är också Bild- och funktionsmedicin vid Västerbottens läns landsting och Institutionen för strålningsvetenskaper, Umeå universitet.

För mer information, kontakta gärna Katrine Åhlström Riklund (bilden) på mobiltelefon 070-397 96 84 telefon 090-785 16 17
e-post katrine.riklund.ahlstrom@diagrad.umu.se

Se ävenwww.rontgenveckan.seoch