Publicerad: 2014-10-23

100 studenter får gratisbiljetter till MR-dagarna

NYHET Den 13–15 november arrangeras Mänskliga Rättighetsdagarna i Umeå, och flera medarbetare vid Umeå universitet medverkar. Nu har några av universitetets studenter möjlighet att få gå gratis – med start kl. 08.00 på måndag den 27 oktober delas 100 fribiljetter ut på Infocenter i Universum. Först till kvarn gäller!

Biljetterna ger tillträde till alla programpunkter under två av konferensens dagar, den tredje dagen är gratis för alla.

– För utbytesstudenter finns också ett spår på engelska som innebär att de vid varje given tidpunkt kan delta i seminarier, workshops, föreläsningar och paneldebatter, säger Malin E Wimelius vid Statsvetenskapliga institutionen.

Hon är Umeå universitets representant i den lokala arrangörsgrupp som sedan flera år tillbaka har arbetat med att förbereda MR-dagarna – Europas största konferens i sitt slag för frågor som rör mänskliga rättigheter. Temat på konferensen är "Röster för rättigheter – mänskliga rättigheter och kultur", och flera forskare och lärare vid Umeå universitet deltar.

Umeå universitet på MR-dagarna 2014

Umeå universitets studenter som vill gå på MR-dagarna utan kostnad kan alltså från kl. 08.00 på måndag den 27 oktober hämta ut biljetter på Infocenter i Universum. 100 gratisbiljetter delas ut, och varje student får hämta ut en biljett mot uppvisande av legitimation eller UmU-kort. Först till kvarn gäller!

Frågor? Kontakta:

Malin E WimeliusStatsvetenskapliga institutionenUmeå universitet090-786 52 32