Publicerad: 2015-06-09

2015 års pristagare av USBE Alumnistiftelses stipendium

NYHET Ebba Eriksson, student vid Service Management-programmet, fick vid årets diplomeringsceremoni motta USBE Alumnistiftelses stipendium om 10 000 kronor som delas ut i samarbete med Swedbank.

USBE Alumni Stipendiestiftelse delade i samband med årets diplomeringsceremoni för nionde året i följd ut ett stipendium till en enskild student som utmärkt sig positivt och bidragit till Handelshögskolan och dess utbildning.

2015 år pristagare Ebba Eriksson fick motta stipendiet om 10 000 kronor som delas ut i samarbete med Swedbank.

Ebba har på ett prestigelöst sätt bidragit till att möjliggöra entreprenöriella aktiviteter (entreprenom) samt synliggjort Handelshögskolan genom insatser inom Venture Cup (nationell finalist) samt som vinnare av den nationella Entreprenörsutmaningen (Founders Alliance).

Ebba har vidare visat engagemang inom studentgruppen UNOVO och forumet StartUp-Coffee samt varit med och arrangerat hållbarhetsdagen vid Handelshögskolan 2013.

Ebbas studieresultat är också väldigt bra och hon har på ett föredömligt sätt visat att teori och praktik kan gå hand i hand.

Redaktör: Rickard Lindberg