Publicerad: 2010-02-19

24 doktorander och 7 postdoktorer till humanistisk fakultet

NYHET Humanistiska fakulteten satsar på forskning och forskarutbildning! Nu anställer vi 24 doktorander och sju postdoktorer.

Umeå universitets humanistiska fakultet driver ett omfattande utvecklingsarbete som vi kallar Humanistisk offensiv. Forskning är ett av sju insatsområden. Vi vill söka nya vägar för humaniora och bygga starka forskningsområden för framtiden. Vi anställer i vår 24 doktorander och 7 postdoktorer – ett led i det strategiska arbetet för att göra den humanistiska forskningen i Umeå ännu starkare.

Doktoranderna kommer att ingå i en forskarskola och ha egna resurser för internationalisering.

Gå till utlysningarna

Sju postdoktorer (sista ansökningsdag 1 mars 2010) Tjugofyra doktorander (sista ansökningsdag 30 mars 2010)