Publicerad: 2010-02-19

27 900 besökare under 2009 – rekord för Kultur på campus

NYHET Förra året hade Kultur på campus 27 900 besökare på sina 37 evenemang, som bestod av många konserter, men också litteratur, dans, teater och populära Valborg på campus.

Bilden: Electric Boys. Kultur på campus är ett unikt projekt som varje vecka levererar gratis kultur till studenter och personal vid Umeå universitet.

– Det är helt klart ett nytt rekord och det är jättekul att så många tar del av vårt utbud. Tanken med projektet är ju att man som student eller personal ska kunna koppla av, ladda batterierna och få ny input genom kultur – direkt här på campus, säger projektledare Jonas Ericson.

– Vi producerade 37 arrangemang under 2009, säger Jonas Ericson, projektledare. Mycket konserter, men även litteratur, dans och teater. Det är jättekul att så många tar del av vårt utbud. Det är ju tanken med hela projektet, att man som student eller personal ska kunna koppla av, ladda batterierna och få ny input genom kultur – direkt här på campus.

Några av vårens höjdpunkter:

Stefan Sundström – 19 februari Nina Ramsby – 11 mars Electric Boys – 19 mars
Reflex – 19 maj

För att hålla dig uppdaterad om vad som händer, prenumerera på nyhetsbrevet!
www.umu.se/kulturpacampus

Redaktör: Anette Olofsson