Publicerad: 2014-06-12

32 medarbetare prisades för nit och redlighet

NYHET I år fick 32 medarbetare vid Umeå universitet ta emot utmärkelsen ”För nit och redlighet i rikets tjänst”. Tjugofem hade möjlighet att delta vid en utdelningsceremoni i början av juni.

Utmärkelsen ”För nit och redlighet i rikets tjänst” delas ut till personer som varit statligt anställda i minst 30 år, eller 25 års anställning när de går i pension. 32 medarbetare vid Umeå universitet har i år tilldelats utmärkelsen. 25 av dem syns tillsammans med rektor Lena Gustafsson på bilden, som togs vid utdelningsceremonin på Sävargården den 3 juni.

De medarbetare vid Umeå universitet som tilldelats utmärkelsen år 2014 är:

Bror Alstermark, Agneta Andersson, Lena Andersson, Berit Asplund, Ingrid Englund, Ali Foroutan-Rad, Abbas Haghjo, Per-Gunnar Hallberg, Gunne-Gerd Holmlund, Eva-Maj Hägglöf, Outi Häggqvist, Hans Ivarsson, Göran Johansson, Gerd Johansson, Lennart Johansson, Britta Lindholm-Sethson, Daniel Lindmark, Lars Lindström, Mona Lindström, Karin Ljuslinder, Kristina Nilsson, Jan-Åke Olofsson, Siv Olsson, Lena Palmquist, Solbritt Rantapää-Dahlqvist, Siv Sääf, Ann-Louise Söderlund, Olle Söderström, Ulla Westermark, Kristina Viklund, Pär Vikström och Anders Wänman.

Medarbetare som tilldelas NOR får välja mellan ett armbandsur av guld, graverad kristallskål från Kosta Boda, slipad kristallskål från Orrefors, medalj eller Norrländsk uppslagsbok.

PressbildMer om utmärkelsen ”För nit och redlighet i rikets tjänst”

Redaktör: Camilla Bergvall