Publicerad: 2013-08-22

43 medarbetare prisades för nit och redlighet

NYHET I år fick 43 medarbetare vid Umeå universitet ta emot utmärkelsen "För nit och redlighet i rikets tjänst”. Drygt trettio hade möjlighet att delta vid utdelningsceremonin i mitten av juni.

Utmärkelsen ”För nit och redlighet i rikets tjänst” (NOR) delas ut till personer som varit statligt anställda i minst 30 år, eller 25 år vid pensionering.

43 medarbetare vid Umeå universitet har i år tilldelats utmärkelsen. 32 av dem syns tillsammans med rektor Lena Gustafsson på bilden, som togs vid utdelningsceremonin på Sävargården i Umeå den 12 juni.

De medarbetare vid Umeå universitet som tilldelats utmärkelsen 2013 är:

Kerstin Abbing, Staffan Andersson, Yngve Appelblad, Annica Bergecliff, Anette Berglund, Eva Bernhoff, Agneta Bränberg, Mats Danielsson, Mona Dufåker, Ann-Christin Edlund, Helena Edlund, Billy Ehn, Åke Fransson, Nils Granberg, Gunnel Grelsson, Martin Gullberg, Jörgen Henriksson, Maria Hjelt, Mats Holmgren, Knut Irgum, Anders Johansson, Owe Johnson, Tomas Jonsson, Gunilla Jäger, Kaisa Lempeä-Koskenniemi, Britta Lindqvist, Lisbeth Lundström, Stefan Morén, Anders Nilsson, Lennart Olofsson, Tommy Olofsson, Margareta Paulsson, Asta Pellinen Wannberg, Sten Persson, Göran Roos Sandberg, Susanne Sandberg, Lena Selmersdotter, Ulf Sjögren, Erik Stolterman, Elisabet Sundbom, Peter Wikström och Peter Wingren.

Medarbetare som tilldelas NOR får välja mellan ett armbandsur av guld, en graverad kristallskål från Kosta Boda, en slipad kristallskål från Orrefors, en medalj eller en Norrländsk uppslagsbok.

Länk till pressbildMer om utmärkelsen ”För nit och redlighet i rikets tjänst”

Redaktör: Camilla Bergvall