Publicerad: 2015-06-11

45 medarbetare prisades för nit och redlighet

NYHET I år fick 45 medarbetare vid Umeå universitet ta emot utmärkelsen ”För nit och redlighet i rikets tjänst”. Drygt trettio hade möjlighet att delta vid en utdelningsceremoni i mitten av juni.

Utmärkelsen ”För nit och redlighet i rikets tjänst” delas ut till personer som varit statligt anställda i minst 30 år, eller 25 års anställning när de går i pension. 45 medarbetare vid Umeå universitet har i år tilldelats utmärkelsen. 32 av dem syns tillsammans med rektor Lena Gustafsson på bilden, som togs vid utdelningsceremonin på Sävargården den 10 juni.

De medarbetare vid Umeå universitet som tilldelats utmärkelsen år 2015 är:

Ulrika Andersson, Alf Arvidsson, Susann Backteman Erlanson, Ingalill Bäckström, Åsa Bäckström, Benoni Edin, Ann-Catrine Edlund, Monica Edström, Nils Erik Eriksson, Magnus Evander, Lars Forsgren, Gertrud Forsgren, Torgny Fridlund, Christine Grundström, Roger Halling, Ingrid Harnemo, Helen Hed, Judine Hedlund, Dagmar Hinze, Ulf Hultin, Dan Hultmark, Marianne Hultmark, Lars Hübinette, Ulf Israelsson, Roland Johansson, Olof Johansson, Marianne Johansson, Gunnar Kullgren, Thomas Larsson, Jonas Liliequist, Lars Lövgren, Aina Mattsson, Marie Nordström, Lennart Olofsson, Sune Pettersson, Kristina Ruuth, Görel Sandström, Berndt Stenberg, Per Stål, Stefan Svallfors, Elisabeth Wallmark, Per-Olof Westlund, Mikael Wikström, Gunilla Ögren och Inger Öster.

Medarbetare som tilldelas NOR får välja mellan ett armbandsur av guld, graverad kristallskål från Kosta Boda, slipad kristallskål från Orrefors, medalj eller Norrländsk uppslagsbok.

PressbildMer om utmärkelsen ”För nit och redlighet i rikets tjänst”

Redaktör: Camilla Bergvall