Publicerad: 2017-06-15

46 medarbetare prisades för nit och redlighet

NYHET I år fick 46 medarbetare vid Umeå universitet ta emot utmärkelsen ”För nit och redlighet i rikets tjänst”. 36 hade möjlighet att delta vid en utdelningsceremoni i mitten av juni.

Utmärkelsen ”För nit och redlighet i rikets tjänst” delas ut till personer som varit statligt anställda i minst 30 år, eller 25 års anställning när de går i pension. 46 medarbetare vid Umeå universitet har i år tilldelats utmärkelsen. 36 av dem syns tillsammans med rektor Hans Adolfsson på bilden, som togs vid utdelningsceremonin på Sävargården den 14 juni.

De medarbetare vid Umeå universitet som tilldelats utmärkelsen år 2017 är:

Jan Albertsson, Helena Alstermark, Per Ambrosiani, Ove Andersson, Lena Andersson-Skog, Thomas Aronsson, Gert Brodin, Monica Burman, Lena Crenshaw, Anita Dreyer-Perkiömäki, Katarina Eckerberg, Maria Fällman, Barbara Giles, Yngve Gustafson, Lena Gustafsson, Marie Hammarstedt, Vera Holmberg, Monica Holmberg, Christine Hudson, Stefan Jansson, Urban Karlsson, Tom Korsman, Ann Lalos, Ewa Lindh Waterworth, Susanne Lindquist, Pia Lundin, Mats Löfgren, Gunnar Malmberg, Åsa Nilsson Lindgren, Karin Norberg, Carin Olofsson, Anna-Karin Olofsson, Mats-Olov Olsson, Anne-Lie Persson, Solveig Persson-Sjögren, Ewa Rolfsman, Per-Olof Sandman, Agnetha Simm, Johnny Stenman, Olle Svensson, Solomon Tesfalidet, Peder Tjäderborn, Ann-Britt Tyrbro, Per Wester, Johan Wikner, Nils Wåhlin.

Medarbetare som tilldelas NOR får välja mellan ett armbandsur av guld, medalj eller graverad kristallskål, slipad kristallskål, konstskulptur av Ernst Billgren, konstskulptur av Bertil Vallien från Orrefors/Kostaboda.

Mer om utmärkelsen ”För nit och redlighet i rikets tjänst”

Redaktör: Mattias Grundström Mitz