Publicerad: 2011-08-30

49 anställda vid Umeå universitet prisas för sin nit

NYHET De av Umeå universitets medarbetare, som har varit anställda hos staten under minst 30 år, tilldelas utmärkelsen För nit och redlighet i rikets tjänst, NOR. I år fick 49 anställda utmärkelsen.

Vid utdelningen på Sävargården deltog 39 anställda. På bilden syns rektor Lena Gustafsson i mitten omgiven av de medarbetare som deltog vid lunchen och utdelningen. (Namnen står i bokstavsordning.)

Jan-Sören Andersson, Stig-Arne Berglund, Anders Brändström, Lage Burström, Lennart B-Å Johansson, Lars Bäckström, Gun Celander, Berit Eriksson, Kerstin Falk, Gunn-Marie Forsberg, Bertil Forsberg, Ingrid Fängmark, Ullagreta Gidlund, Anne Hammarström, Catrin Johansson, Christina Karlberg, Rolf Libelius, Eva Maria Lindman, Britta Lundgren, Lillemor Lundin-Olsson, Robert Mullins, Lena Mustonen, Ingrid Nilsson, Birgitta Nordin, Siv Nyquist, Bert-Ove Olofsson, Gullan Olofsson, Per Ringby, Ola Sandgren, Christina Sandström, Karina Sandström, Tommy Strandberg, Maria Tauson, Roland Wass, Karl-Gunnar Westberg, Göran Westman, Katrine Vikström, Agneta Öberg, Ann Öhman.

Den som tilldelas NOR får välja mellan ett armbandsur av guld, graverad kristallskål från Kosta Boda, slipad kristallskål från Orrefors, medalj eller Norrländsk uppslagsbok.

Vid pension kan arbetstagaren tilldelas utmärkelsen vid minst 25 års statlig anställning.

PressbildMer om utmärkelsen

Redaktör: Carina Dahlberg