Publicerad: 2013-09-23

Aktum online nominerad till Publishingpriset

NYHET Umeå universitets webbsida Aktum online – som är ett komplement till medarbetartidningen Aktum med texter, ljudintervjuer och Personalbloggen – har nominerats till Publishingpriset 2013 i avdelningen Digitalt – Offentlig sektor.

Tävlingen är en av de mer prestigefyllda i sitt slag, har funnits sedan 1990 och lockar flera hundra deltagare varje år. Publishingpriset premierar god grafisk form, välgjord typografi, ett tydligt och synligt budskap, ett informativt innehåll med mera. Arrangörer är AGI – Aktuell grafisk information och Populär Kommunikation. 2012 vann medarbetartidningen Aktum Publishingpriset i avdelningen Print – Offentlig sektor.

De nominerade i kategorin Digitalt – Offentlig sektor är:
Aktum online (Umeå universitet i samarbete med Intellecta Corporate och Plakat)
1177.se (Valltech – Stockholms läns landsting)
Försvarsmaktens rekryteringswebbplats (Åkesson & Curry på uppdrag av Försvarsmakten)
Hesa Fredrik (Abeba+Röd på uppdrag av Länsstyrelsen i Kronobergs län)
Mopeden (The Compadres på uppdrag av Göteborgs stad trafikkontoret)
Svenska Institutet (Svenska Institutet i samarbete med Odd Alice)

Redaktör: Anette Olofsson