Publicerad: 2019-02-12

Alumn från Handelshögskolan får internationellt toppjobb

NYHET Hanna Lennartsson, alumn från Service Management-programmet (2007), blir ny marknadsansvarig för BRP i Sverige.

Det nya jobbet som marknadsansvarig handlar om att bygga varumärken genom kommunikation för alla produkter som tillverkas av Bombardier Recreational Products (BRP). De tillverkar bland annat snöskotrar under varumärkena Ski-Doo och Lynx samt vattenskotrar och fyrhjuliga terrängfordon.

Företaget är kanadensiskt och där finns också den största marknaden.Sverige kommer sedan som god tvåa. I schweiziska Lausanne ligger det europeiska huvudkontoret.

– Jag kommer att ingå i ett globalt marknadsteam där mitt jobb blir att anpassa de globala strategierna till vår svenska marknad och stötta våra viktiga återförsäljare, säger Hanna Lennartsson i en intervju i Västerbottens-Kuriren.