Publicerad: 2015-09-08

Andrii Dmytryshyn tilldelas SIAM Student Paper Prize 2015

NYHET Andrii Dmytryshyn, doktorand vid Institutionen för datavetenskap, har tilldelats SIAM Student Paper Prize 2015 för artikeln Coupled Sylvester-type Matrix Equations and Block Diagonalization.

Medförfattare är professor Bo Kågström.

Priset består av 1000 dollar och en inbjudan att presentera artikeln under Student Days vid SIAM Annual Meeting 2016, som hålls 11-15 juli, 2016, i Boston, Massachusetts , USA.

SIAM Student Paper Prize-utmärkelsen delas ut varje år till den eller de studenter som lämnar in den mest framstående artikeln till SIAM Student Paper Prize-tävlingen. Utmärkelsen baseras enbart på innehållet i den studerandes bidrag. Syftet med priset är att lyfta fram enastående insatser av studenter i tillämpad matematik, beräkningsteknik eller datavetenskap.

Redaktör: Mikael Hansson