Publicerad: 2011-09-01

Är din organisation i behov av ny kompetens?

NYHET Korta vägen söker nu fler praktikplatser till välmeriterade utländska akademiker som kan hjälpa ditt företag att växa.

Alla som går utbildningen har arbetslivserfarenhet från respektive bransch, internationella perspektiv, spetskompetenser och goda kunskaper i främmande språk. Ta chansen att pröva ny kvalificerad kompetens och samtidigt öppna dörren för någon till den svenska arbetsmarknaden!

Denna omgång söker vi praktikplatser till:

• Ekonomer
  • Marknadsförare
  • Försäljare
  • Ingenjörer
  • Lärare
  • Vårdpersonal

Praktikperioden är på heltid i fyra veckor och infaller 17 oktober – 11 november, 2011. Kontakta oss om du vill veta mer om vad det kan betyda för ditt företag att erbjuda praktikplats!

Exempel på arbetsgivare som redan erbjudit praktikplatser:
TV4, Samhällsbyggnadskontoret Umeå kommun, Norrlandsoperan, Studieförbundet Sensus, Humlab Umeå universitet, ESAM, Seaflex AB m fl.

Korta vägen är en nationell utbildningssatsning som syftar till att ge utländska akademiker en 20 veckors utbildning som ska öka möjligheterna till ett arbete som stämmer överens med utbildning de har med sig från hemlandet.
Läs mer om Korta vägen vid Umeå universitet

Kontakt:

Victoria Bernhardtson, projekthandläggare Studentcentrum Umeå universitetTelefon: +46 090 786 9611
E-postadress: victoria.bernhardtson@adm.umu.se

Redaktör: Kerstin Reinholdsson