Publicerad: 2014-08-11

Är vegetarianer en affärsmöjlighet eller ett nödvändigt ont för krögare....?

NYHET "Är vegetarianer en affärsmöjlighet eller ett nödvändigt ont för krögare?" och "Varför vill ingen bli kock trots att det verkar vara ett spännande yrke med hög status och kändisfaktor?"Detta är några av frågorna som årets examensarbeten vid Restauranghögskolan har undersökt.

Restauranghögskolans avgångsstudenter har under de sista 10 veckorna av sin utbildning fördjupat sig i specifika områden som stegvis utvecklats till färdiga kandidatuppsatser. Här nedan länkar vi till en kort beskrivning av varje arbete. För mer information kontakta ute.walter@rh.umu.se

The vegetarian experience: A customer perspective on vegetarian dining at highly regarded restaurants (uppsatsen är på engelska)
Mari Timmusk & Orcun Erdal

Bilden av matlagning som yrke
- Hos media, lärare och elever på gymnasieskolans restaurang- och livsmedelsprogram

Hanna Lövgren

Systembolagets verktyg för mat och dryck i kombination:
Kännedom och användning ur ett konsumentperspektiv
Rebecca Berell & Andreas Ådén

Korv: En studie av hantverksmässig färskkorvstillverkning
Jakob Takanen & Alexander Hallström

Mikrobryggeri i Västerbotten:
Är mikrobryggerier bestående eller en tillfällig trend?
Helena Brodin & Sara Sjulin

Svensk cider - från två sidor
Sandra Eberstein & Louise Hamrin

Redaktör: Marie Friman