Publicerad: 2016-02-25

Balans i livet - Hur får du livet som elitidrottare och student att gå ihop?

NYHET Idrottshögskolan arrangerar tillsammans med Team Elit föreläsningen "Balans i livet - Hur får du livet som elitidrottare och student att gå hop?!". För många idrottare innebär kombinationen av studier och elitidrottssatsning en tid av stora förändringar i sitt liv. Det kan kännas osäkert hur man ska hinna med både de ökade kraven på studier och på idrotten.

En del av er har flyttat hemifrån och ska hinna med matlagning, ekonomi, socialt umgänge etc.  Hur får du livspusslet att gå ihop och i vilken miljö finner just du motivation både till studier och elitidrott?  Vår förhoppning är att du under föreläsningen ska få inspiration för att bättre kunna staka ut din väg mot dina mål.

Det ligger i elitidrottens natur att försöka tänja på gränserna. Tränings- och tävlingsbelastningarna blir allt högre.  Utmaningen för varje idrottare är att balansera den totala tränings- och återhämtningsprocessen med utbildning/arbete och livet i stort som smått.

Balans i livet - Hur får du livet som elitidrottare och student att gå i hop?!

Datum: tisdag den 8 mars 2016
Tid: 13.00-15.00 och kl. 18.00-20.00 (Du väljer själv vilken tid som passar dig bäst).
Lokal: IKSU Sport, Bryssel
Föreläsare: Pernilla Eriksson, Idrottshögskolan, och Thomas Wallgren, Elitidrottscentrum Norr

Föreläsningen är gratis och vänder sig till dig som är elitidrottsstudent vid Umeå universitet.

Anmälan sker senast den 4 mars till Anna-Karin Eriksson, enhetsadministratör vid Idrottshögskolan. Begränsat antal platser, först till kvarn gäller…

Redaktör: Anna-Karin Eriksson