Publicerad: 2014-06-04

Bästa magisteruppsats inom Idrottsmedicin vår 2014

NYHET Jenny Ermling, student på magisterprogrammet i Idrottsmedicin, har fått pris för bästa magisteruppsats från Idrottsmedicinska enheten, Umeå Universitet. Jennys examensarbete "Correlation Between 9+ Screening Battery Result and Injuries in Elite Floorball Players" har skett på uppdrag från idrottshögskolans kompetenscentrum IKC.

För en ambitiös studie som är väl designad och exemplariskt genomförd. Studien har hög idrottslig relevans och kommer idrotten väl till nytta

Jenny Ermling, nyutexaminerad student från magisterprogrammet i Idrottsmedicin, fick vid tisdagens avslutning pris för bästa magisteruppsats inom Idrottsmedicin våren 2014. Jennys examensarbete "Correlation Between 9+ Screening Battery Result and Injuries in Elite Floorball Players" har skrivits på uppdrag från IKC, Innebandyns kompetenscentrum - Idrottshögskolan.

Priset för bästa magisteruppsats inom Idrottsmedicin vår 2014 delades med Victor Bengtsson som också har skrivit ett fint examensarbete med titeln "Acute Effects of Different Warm-Up Routines on Peak Torque". Grattis till er båda!

Redaktör: Anna-Karin Eriksson