Publicerad: 2017-03-29

Besök från EU kommissionen

NYHET På fredag den 31 mars gästar Maroš Šefčovič, EU-kommissionens vice-ordförande och ansvarig för EU:s energiunion Umeå Universitet och ger en gästföreläsning på Handelshögskolan.

Under temat temat "Energising Europe"  håller han en gästföreläsning med titeln "Energising Europe” om hur de stora framtidsfrågorna: klimatpolitik, förnybar energi, grön omställning och bioekonomi hanteras på högsta nivå i EU.

Gästföreläsningen erbjuds inom kursen Economics A där Tomas Raattamaa är kursansvarig.

Moderator för seminariet är Sara Emanuelsson, ansvarig miljö- och klimatpolitik hos Energiföretagen Sverige.Sara är utbildad civilekonom med en bakgrund på Näringsdepartementet och Miljö- och energidepartementet där hon arbetat brett med energifrågan och ur ett EU-perspektiv.

När: Fredag 31 mars kl. 11:00-12:00
Var: Hörsal E, Humanisthuset

Seminariet hålls på engelska

För mer information kontakta rickard.lindberg@umu.se.