Publicerad: 2015-08-13

Beställ eller uppdatera UmU-kortet för studenter

NYHET De flesta av Umeå universitets studenter behöver UmU-kortet för att exempelvis kunna låna böcker, kopiera eller komma in i lokaler. Du får inte kortet automatiskt, utan måste själv ansöka om att få det.

UmU–kortet behövs för att låna på alla Umeå universitetsbiblioteks filialer, för att skriva ut, kopiera och scanna eller för att komma in i universitetets lokaler efter kontorstid.

Alla studenter (och medarbetare) får automatiskt ett e-postmeddelande med information om hur de ska ansöka om UmU-kortet, samt länk till beställning. Nya studenter måste först aktivera sitt CAS-användarkonto innan de får mejlet.

Kortets giltighetstid baseras på de kurser du är registrerad på i Ladok. Du behöver uppdatera kortets giltighetstid vid varje terminsstart som du är registrerad på utbildning. Det finns två uppdateringskrivare på Infocenter Universum som du använder för att skriva in ny giltighetstid på ditt kort. Kontakta Infocenter för mer information.

Läs mer om UmU-kortet här:
UmU-kortet för studenter

Redaktör: Camilla Bergvall