Publicerad: 2011-11-07

Delta i fokusgrupp om universitetsgemensamt intranät

NYHET Just nu pågår en förstudie som ska ta reda på om Umeå universitet behöver ett universitetsgemensamt intranät, i första hand för anställda men kanske också för studenter. Intervjuer genomförs med anställda, men vi behöver också prata med studenter och anordnar därför en fokusgrupp för detta.

Fokusgruppen kommer att vara vid ett tillfälle tillsammans med 5-6 andra studenter, och leds av en konsult som vi anlitar. Du behöver inte ha några förkunskaper för att kunna delta, vi vill få veta mer om behoven kring ett intranät ur ett studentperspektiv.

Vi söker dig som:

• läser fristående kurser på helfart och som har dina studier förlagda på Umeå universitets campus
  • är distansstudent på nätbaserad kurs (och som har möjlighet att komma till Umeå nedanstående datum)

Fika serveras under fokusgruppen, och som tack för hjälpen till dig som deltar i fokusgruppen får du en biobiljett. Antalet platser är begränsat.

Tid: Måndagen den 14 november 2011, kl 10.00-12.00
Plats: Samverkanshuset, plan 4, Universitetstorget 4, Umeå universitet

Anmäl intresse senast 10 november till anna.svanbeck@adm.umu.se och uppge:

• dina kontaktuppgifter (e-postadress och telefonnummer)
  • vad och i vilken form du studerar (t.ex. Engelska A, 30 hp, 100%, Umeå universitets campus)

Om du har frågor är du välkommen att mejla Anna (samma adress som ovan) eller ringa på tel 090-786 6946.

Redaktör: Annica Höglund