Publicerad: 2018-04-17

Designforskaren Johan Redström ny bloggare i Curie

NYHET Johan Redström är professor i design vid Umeå universitet och speciellt intresserad av praktikbaserad designforskning i gränslandet mot hållbarhet och digitalisering. Han ska blogga om varför man håller på med designforskning.

Professor Johan Redström, Designhögskolan vid Umeå universitet. Foto: Curie

Johan Redström forskar om design, med ett speciellt intresse av praktikbaserad designforskning i gränslandet mot hållbarhet, digitalisering och liknande komplexa frågor som utmanar befintliga sätt att tänka och göra design.

Johan Redström kom först i kontakt med design via musik. Det var genom elektroniska musikinstrument och datorbaserat musikskapande som han först blev intresserad av det som senare kom att kallas interaktionsdesign.

På sin fritid ägnar han sig gärna åt surfing, skidåkning, stigcykling och löpning.

Läs mer om Johan Redström i en artikel i Curie

Läs första blogginlägget i Curie: Hur tänker designforskare?

Redaktör: Ingrid Söderbergh