Publicerad: 2004-04-06

Designhögskolan representeras i regeringens Designårsgrupp

NYHET Monica Lindh-Karlsson, Designhögskolan, har utsetts till ledamot i regeringens Designårsgrupp för tillväxt och innovation. Gruppen ska stödja regeringen, Svensk Industridesign och Föreningen Svensk Form i arbetet med Designåret 2005.

Monica Lindh-Karlsson är industridesigner och arbetar som lärare och programledare på Designhögskolan vid Umeå universitet. Sedan ett år tillbaka är hon även examinator för mastersutbildningen i industridesign vid Oslo Arkitekthögskola. Som ledamot i Designårsgruppen ska Monica Lindh-Karlsson bland annat lämna förslag på aktiviteter under Designåret.

Uppdraget sträcker sig fram till den 31 december 2005. Ordförande i gruppen är Lars Anell. Designåret anordnas 2005 och regeringen vill med den här satsningen bredda och fördjupa intresset för designfrågor och få igång ett brett engagemang runt om i landet.

Läs mer om Designåret på www.merdesign.se

För ytterligare information, kontakta:

Monica Lindh-Karlsson, Designhögskolan vid Umeå universitet Telefon: 090-786 55 62, 070-6676242
E-post: Monica.lindh@dh.umu.se

www.dh.umu.se