Publicerad: 2008-11-13

Designstudent nominerad till Treschow-stipendiet

NYHET Ville Lintamo, student på Designhögskolan vid Umeå universitet, är nominerad till Michael Treschow-stipendiet.

Lintamo har tillsammans med två andra studenter, Jacob von Matern, industridesignutbildningen vid Lunds universitet och Fredrik Paulsen, Beckmans designhögskola. möjlighet att få stipendiet på 50 000 kr.

Michael Treschow-stipendiet instiftades 2003 och delas ut en gång om året i samarbete med SVID, Stiftelsen Svensk Industridesign. Syftet är att uppmuntra studenter inom design att fortsätta studierna på masternivå och utveckla sin designkompetens.

Årets Michael Treschow-stipendiat tillkännages vid seminariet "Framtiden för industridesign – yrket, gränserna och utbildningen" vid Lunds universitet, institutionen för designvetenskaper, den 3 december.

Redaktör: Carina Dahlberg