Publicerad: 2012-12-03

Digital serieteckningskurs i HUMlab-X, Konstnärligt campus

NYHET En nybörjarkurs där du får lära dig grunderna i hur du skapar serier och bearbetar dem digitalt både i 2D och 3D. Kursen hjälper dig att komma igång med ditt skapande och ger dig ett tillfälle att lära dig mer tillsammans med andra!

Kursen består av fyra träffar kvällstid och innehåller workshops och handledning i serieskapande. Du kommer också att få lära dig enklare bildredigering i programmen GIMP (2D) och DAZ (3D). Inga förkunskaper krävs.

Har du egen laptop kan du använda den, ange om du behöver låna dator när du anmäler dig.

Begränsat antal platser! Föranmälan krävs senast 14 dec Kursen är gratis och öppen för allmänhet, studenter och anställda.
OBS! Om du inte kan delta är det viktigt att du avanmäler dig i god tid.

För frågor och anmälan:
Kontakta: karin.jangert@humlab.umu.se

Plats: HUMlab-X, Konstnärligt campus (nere vid älven)

Tider: Onsdag 19 dec, kl: 18.00-20.00Onsdag 9 jan, kl: 18.00-20.00Onsdag 16 jan, kl: 18.00-20.00
Onsdag 23 jan, kl: 18.00-20.00

Kursledare:

Armita Ghazinezam är en av Umeås mest talangfulla grafiker. Hon har genom sin serie "Les femmes fozool" skapat mycket uppmärksamhet kring kvinnor i Iran och deras livsvillkor. Förutom serietecknandet gör Armita uppdrag av olika slag till organisationer, föreningar och tidningar.Självutbildad med Gimp som främsta verktyg
www.wallah.se

Erik Winbo är utbildad illustratör vid Serietecknarskolan i Hofors och yrkesverksam illustratör sedan 2007. Har illustrerat till forskning, musiker, tidskrifter, författare och privatpersoner. Släppte sitt egenproducerade seriealbum "Pråjsarna och Jakten på den Heliga Dvärgen" 2008.
Under senare år självutbildad inom 3D grafik med DAZ 3D Studio som främsta verktyg.www.winboartstudio.se

Redaktör: Elin Andersson