Publicerad: 2016-10-24

Elin Nilsson - första pris för bästa avhandling

NYHET Elin Nilsson, enheten för företagsekonomi, har tilldelats Retail-Award av Kellerhals Foundation i kategorin ”Best Dissertation”. Prisceremonin äger rum i Tyskland den 18:e november.

Lite fakta om priset

Kellerhals Foundation är en ideell stiftelse som grundades 1999. Erich Kellerhals (en av grundarna av Media Markt) ville främja utbildning inom detaljhandeln och instiftade därför utmärkelserna ”Best bachelor thesis”. ”best master thesis” och ”Best Dissertation/Phd thesis” som delades ut för första gången år 2014.

Det är ett internationellt pris för speciella och framstående prestationer inom detaljhandeln. Bidragen bedöms av en jury av handelsexperter från både forskning och näringslivet. Bedömningen av bidragen har baserats på kriterierna: vetenskaplig metodik, den kommersiella relevansen, innovationskraft och ett hållbarhetsperspektiv. För priset "Best dissertation” lades mycket vikt på empirisk soliditet, innovationskraft och relevans för detaljhandeln.