Publicerad: 2016-01-27

Elitidrottsstudent med nyckel till framgång

NYHET Elitidrottsstudent Jonas Leandersson är en av Sveriges bästa orienterare samt student vid Magisterprogrammet i fysioterapi vid Umeå universitet. Orienteringens utvecklingscentrum (OUC) vid Idrottshögskolan arrangerar tillsammans med Västerbottens orienteringsförbund en föreläsning där Jonas delar med sig av hur han arbetar för att prestera när det gäller som mest.

Foto: Elin SundqvistElitidrottsstudent Jonas Leandersson är en av Sveriges bästa orienterare. Han läser på Magisterprogrammet i fysioterapi vid Umeå universitet och orienterar på landslagsnivå och har bl.a. vunnit två världsmästerskap samt tre europamästerskap. Inför Idrottsgalan 2016 i globen var Jonas en de fyra som nominerades till "Årets manliga idrottare".

Nyckeln till framgång

Den 15 februari arrangerar Orienteringens utvecklingscentrum (OUC) vid Idrottshögskolan tillsammans med Västerbottens orienteringsförbund en föreläsning med Jonas under rubriken "Nyckeln till framgång" som i första hand vänder sig till orienterare och tränare inom orientering, men även andra idrottsintresserade välkomnas.

Jonas kommer sin föreläsning att dela med sig av sina erfarenheter och tankar kring sin elitsatsning, sitt träningsupplägg samt hur han lyckas maximera träningen och studierna och prestera när det gäller som mest.

Till anmälan "Nyckeln till framgång"

Nyckeln till framgång

Redaktör: Anna-Karin Eriksson