Publicerad: 2016-11-17

Elitidrottsstudent Ulrik Nordberg tilldelas Skogssportens Gynnares Silva JK-stipendium

NYHET Ulrik Nordberg, elitidrottsstudent vid Orienteringens utvecklingscentrum (OUC) vid Idrottshögskolan Umeå universitet, tilldelas 15 000 kr för att fortsätta sin ambitiösa satsning som en av världens bästa skidorienterare – med målet att bli allra bäst – parallellt med sina högskolestudier.

Elitidrottsstudent Ulrik Nordberg kombinerar sin satsning på skidorientering i kombination med studier vid Umeå universitet. Nyligen tilldelades Ulrik Skogssportens Gynnares Syftet med JK-stipendium. Stipendiet syftar till ”att stimulera orienteringsungdomars internationella kontakter” och kan sökas dels av den som studerar/planerar att studera utomlands, men också av den som för att kunna fortsätta sin elitsatsning och delta i tränings-/tävlingsläger utomlands väljer att studera på halvfart, alternativt arbeta deltid.

Ulrik ingår i träningsgruppen för OUC vid Idrottshögskolan och kombinerar sin elitidrottssatsning med studier i Datorkommunikation.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson