Publicerad: 2015-03-17

Elitidrottsstudenter hyllade av Umeå kommun

NYHET Umeå Fritid vill årligen visa sin uppskattning genom att dela ut ett antal stipendier till personer som genomfört goda idrottsliga prestationer, värdefullt ungdomsarbete, för lång och trogen tjänst samt för årets eldsjäl. Bland de hyllade idrottarna fanns flera av Umeå universitets elitidrottsstudenter.

I samband med att Udominate Basket spelade hemmamatch mot Visby passade Umeå Kommun på att hylla ett flertal framgångsrika idrottare och ledare. Stipendium för 2014 års Idrottsutövare delades ut till elitidrottsstudenterna Erik Blomgren, skidorientering, och Karl Dahlgren, jujustu.

Viktoria Tegenfeld - Friidrott

Redaktör: Anna-Karin Eriksson