Publicerad: 2015-03-24

Elitidrottsstudenter spelar officiellt seriespel i Roller Derby

NYHET Elitidrottsstudenterna Maurine Filip, Amanda Hembäck och Noomi Lindqvist studerar på Umeå universitet samtidigt som de satsar på Roller Derby. Den 28 mars spelar de sin första officiella seriespel med laget Ume Radical Rollers.

Säsongen 2014-2015 är säsongen då Sverige för första gången någonsin har ett officiellt seriespel i Roller Derby, i samarbete med Svenska Skridskoförbundet. Elitidrottsstudenterna Maurine Filip, Amanda Hembäck och Noomi Lindqvist vid Umeå Universitet spelar i laget Ume Radical Rollers som den 28:e Mars spelar sin första match i Division 1 mot Stockholmslaget The Royal Army kl. 15:00 i Vildmannahallen i Umeå.

Till vardags studerar Maurine Filip och Amanda Hembäck på Psykologprogrammet samt Noomi Lindqvist på Idrottsvetenskapliga programmet.

Läs mer om Ume Radical Rollers

Redaktör: Anna-Karin Eriksson