Publicerad: 2014-06-17

Elitidrottsstudenter spelar student-VM

NYHET Elitidrottsstudenterna Cornelia Fjellstedt, Katarina Bhjur, Sofie Andersson och Iza Rydfjäll befinner sig i Singapore för att spela student-VM i innebandy.

Den 18-22 juni arrangeras student-VM i innebandy i Singapore. Elitidrottsstudenterna Cornelia Fjellstedt, Katarina Bhjur, Sofie Andersson och Iza Rydfjäll vid Umeå Universitet ingår i det Svenska damlandslag och möter Schweiz i sin inledande match i dag, onsdagen den 18 juni.

Damlandslagets spelprogram

18 juni kl. 08.00 Schweiz-Sverige19 juni kl. 10.30 Sverige-Finland21 juni kl. 10.30 Semifinal
22 juni kl. 07.00 Final

Senast spelades student-VM i Prag, Tjeckien, år 2012, då vann det Svenska damlandslaget guld. Nu befinner sig Umeå studenterna i Singapore för att tillsammans med damlandslaget försvara guldtiteln.

Dubbla karriärer

Till vardags kombinerar Cornelia Fjellstedt, Katarina Bhjur, Sofie Andersson och Iza Rydfjäll sina studier vid Umeå universitet med sin idrottskarriär. De har skrivit elitidrottsavtal med Umeå Universitet via Idrottshögskolan och kan göra en akademisk som idrottslig karriär samtidigt.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson