Publicerad: 2017-01-30

Elitidrottsstudenter spelar VM-kval i innebandy

NYHET Det svenska damlandslaget i Innebandy som är regerande världsmästare spelar VM-kval under dagarna 1-4 februari i Madrid. I den spelande truppen finns elitidrottsstudenterna Sofie Andersson, Cornelia Fjellstedt, Frida Norström samt Iza Rydfjäll som kombinerar studier vid Umeå universitet med en elitidrottssatsning.

Förbundskaptenen Andreas Lundmark har tagit ut en trupp på 20 spelare till VM-kvalet i Madrid i början av februari 2017. Bland spelarna finns följande fem elitidrottsstudetner som studerar vid Umeå universitet:

Sofie Andersson - fristående kurserCornelia Fjällstedt - Programmet för medie- och kommunikationsvetenskapFrida Norström - Personalvetarprogrammet
Iza Rydfjäll - Sjuksköterskeprogrammet

Spelschema VM-kval:

1 februari 13.00, Sverige-Slovenien 2 februari 10.00, Danmark-Sverige 3 februari 19.00, Sverige-Norge
4 februari 16.00, Frankrike-Sverige

Nästa VM spelas i Bratislava, Slovakien, 1-9 december 2017.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson