Publicerad: 2015-03-23

Elitidrottsstudenter tävlar i Militära VM på skidor

NYHET Militära VM på skidor arrangeras i Boden under dagarna 23-28 mars 2015. På startlinjen finns bl.a. elitidrottsstudenterna Erik Blomgren, Evelina Wickbom, Emma Bergström och Lida Dahl.

Den 23-28 mars arrangerar Norrbottens regemente och Artilleriregementet det 53:e militära världsmästerskapet i skidsport. Längdskidor, skidskytte, skidorientering, slalom och storslalom är grenar som ingår i det militära världsmästerskapet. Närmare 20 nationer med 350 deltagare kommer att delta i mästerskapet.

Elitidrottsstudenterna Erik Blomgren, Evelina Wickbom och Emma Bergström deltar tävlingarna i skidorientering. Samtliga studenter ingår också i träningsgruppen vid Orienteringens utvecklingscentrum (OUC). Elitidrottsstudent Lisa Dahl kommer under mästerskapet att tävla i längdskidor. Lisa Dahl ingår i träningsgruppen vid Elitskidcentrum (ESC).

Redaktör: Anna-Karin Eriksson