Publicerad: 2018-06-15

Elitidrottsstudenter vid Umeå universitet spelar Student-VM i innebandy

NYHET Under dagarna 26-30 juni spelas Student-VM i innebandy i polska Lodz. Elitidrottsstudenterna Elinor Berling, Sandra Törnqvist, Tova Eriksson, Camilla Lundin, Linn Mikaelsson och Emilie Fällman finns representerad i den svenska spelartruppen.

Förbundskapten Åsa Karlsson har tagit ut den svenska truppen som i slutet av juni reser till Polen för att spela Student-VM i innebandy. Bland de svenska spelarna finns flera av Umeå universitets elitidrottsstudenter:

Ellinor Berling, CivilekonomprogrammetSandra Törnqvist, Beteendevetenskapliga programmet, IT-miljöerTova Eriksson, Civilekonomprogrammet inriktning service managementCamilla Lundin, Civilingenjörsprogrammet i bioteknikLinn Mikaelsson, Grundlärarprogrammet åk. 4-6
Emelie Fällman, Socionomprogrammet

Läs mer om Student-VM i innebandy 2018

Dubbla karriärer

De uttagna studenterna har skrivit ett elitidrottsavtal med Umeå universitet som ger dem förutsättningar för att kombinera studier med en elitidrottssatsning.

Elitidrottsavtalen vänder sig till de som är elitidrottare och bedriver elitidrott i en sådan omfattning att anpassade studier är nödvändiga för att kunna kombinera ditt idrottande med studier på högskolenivå. Oavsett studieval och idrottsgren finns möjligheten att få studier anpassade efter de förutsättningar du har som elitidrottare.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson