Publicerad: 2019-06-05

Erasmus+ utbyte fortsätter ge positiva resultat

NYHET Professor Thomas Boren har beviljats medel av Erasmus+ för sitt utbytesprojekt, med doktorander och personal, med Sumy State University i Ukraina, ett initiativ som fortsätter ge bra resultat.

Professor Thomas Borén, Intuitionen för medicinsk kemi och biofysik, har åter igen beviljats medel från Erasmus+ inom International Credit Mobility program, för samarbete med Sumy State University i Ukraina.

Beslut om medel kom efter ett nyligen slutfört utbyte som har lett till många positiva resultat. Bland annat ledde ett projekt till skanning efter bakterier i geparders magar, och ett annat projekt till applikationer i Clinical Dentistry, berättar Thomas Borén.

- Våra samarbetspartner i Sumy kompletterade oss bra med talangfulla doktorander och personal, och överlag med bra synergieffekter. Vi är glada över beskedet att vi beviljats medel och ser fram emot att fortsätta med våra insatser.

Mer att läsa om utbytesprojektet finns på engelska