Publicerad: 2015-04-24

ESC-studenter uttagna till landslagets träningsgrupper 2015-2016

NYHET Svenska skidförbundet har tagit ut längdlandslagets träningsgrupper inför den kommande säsongen 2015-2016. Bland de uttagna i utvecklingslaget finns elitidrottsstudenterna Erik Silfver och Gustav Nordström som ingår i träningsgruppen för Elitskidcentrum vid Idrottshögskolan i Umeå.

Svenska skidförbundet har utsett det kommande A-laget i längdskidåkning samt utvecklingslaget. Bland åkarna i utvecklingslaget finns elitidrottsstudenterna Erik Silfver (sprint) och Gustav Nordström (sprint).

Silfver och Nordström är två av de ca. 250 elitidrottsstudenter vid Umeå universitet som satsar på dubbla karriärer, dvs. som kombinerar studier med sin idrottskarriär. Erik Silfver läser termin 8 på Civilingenjörsprogrammet, Energiteknik. Gustav Nordström läser på Civilingenjörsprogrammet, industriell ekonomi.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson