Publicerad: 2018-06-15

Examensceremoni på Interaktion och Design

NYHET Under måndagen den 4 juni hade över 70 personer samlats i Teknikhusets ljusgård för att fira 14 nya civilingenjörer från Civilingenjörsprogrammet i Interaktion och Design under den första examensceremoni någonsin på programmet.

Det var framförallt vänner och familj som hade kommit för att se när studenterna fick diplom från programledningen med Thomas Mejtoft, Ulrik Söderström och Lena Palmqvist i spetsen.

Foto: Pegah ZarassiDe studenter som ärades under årets examensceremoni var Robin Schulze, Mattias Johansson, Jonas Halvarsson, Filip Eriksson, Katarina Hägglund, Arvid Långström, Christian Fischer, Kajsa Palm, Daniela Ramirez, Daniel Sjöström, Emma Fahlman, Jane Bertheim, Simon Ekdahl and Niclas Drugge.

Foto: Pegah ZarassiCornelia Damber Håkansson, tidigare programamanuens på programmet, har varit en drivande kraft bakom själva eventet och den som också var dagens konferencier. Efter den korta ceremonin så bjöd Codemill på dricka och tilltugg under tiden som alla deltagarna hade möjlighet att mingla och ta farväl av programmet och, för många, Umeå.

Foto: Pegah Zarassi

Redaktör: Thomas Mejtoft