Publicerad: 2017-09-21

Expertpanel från Pedagogiska institutionen

NYHET När projektet Change the game anordnade den stora aktivitetsdagen på Nolia 16 september, för barn och ungdomar, var lärare från Pedagogiska institutionen inbjudna att sitta i tre expertpaneler.

Annika Johansson, Helena Hellgren och Inger Eliasson var inbjuda att sitta i tre expertpaneler på aktivitetsdagen Change the game och fick på så sätt bidra med kompetens i pedagogik när det gäller barns rörelse och rörelserikedom.Projektet syftar till att så många barn och ungdomar som möjligt ska ha lusten och förmågan att röra på sig - så mycket som möjligt, så länge som möjligt. Under dagen fick barn och ugdomar chansen att prova på nya träningsformer sida vid sida med några av våra största stjärnor. Föräldrar och ledare fick samtidigt ta del av den senaste forskningen kring barn- och ungdomsidrott, presenterad av ledande forskare och experter.
Bakom satsningen står Balticgruppen med hjälp av Idrottshögskolan vid Umeå universitet, SISU Idrottsutbildarna och Umeå kommun samt Balticgruppens sponsrade idrottsföreningar, IF Björklöven, IBK Dalen IK Fjällvinden, IKSU innebandy, UHSK, Umeå Bskt, Umeå FC, IFK Umeå skidor och Umeå IK FF. Läs mer