Publicerad: 2013-09-26

Femte europeiska sommarskolan i utbildningshistoria | 12–15 juni 2014 | Umeå universitet

NYHET I sommar arrangeras den femte europeiska sommarskolan i utbildningshistoria av forskningsmiljön Historia med utbildningsvetenskaplig inriktning vid Umeå universitet. Sista ansökningsdag är 31 december 2013.

2014 års sommarskola har titeln "Researching Histories of Educational Spaces, Discourses and Sources" och pågår mellan 12-15 juni 2014, vid Umeå universitet.

Sommarskolan riktar sig till doktorander och nydisputerade med internationellt ledande utbildningshistoriker inbjudna för att kommentera texter och ge föreläsningar. Till Umeå kommer Ian Grosvenor, Catherine Burke, Frank Simon, Angelo van Gorp, Kate Rousmaniere och Daniel Lindmark.

Sommarskolan har tidigare hållits i Ghent, Birmingham, Lissabon och Hamburg och arrangeras av European Educational Research Association (EERA) och universiteten i Birmingham, Cambridge, Ghent och Umeå.

Antalet deltagare är begränsat till 30 och sista ansökningsdag är 31 december 2013.

Call for applications

Information finns även på EERA:s hemsida: http://www.eera-ecer.de/season-schools/histories-of-education-summer-school-2014/ Där återfinns även ansökningsformulär.

Redaktör: Sandra Olsson