Publicerad: 2015-02-23

Fina resultat av OUC-studenter i skidorienterings-SM

NYHET Elitidrottsstudenterna Erik Blomgren, Magdalena Olsson och Frida Sandberg visade framfötterna i helgens SM-tävlingar i skidorientering. Under helgens tävlingar i Hudiksvall flöt det på fint för OUC-studenterna och det resulterade i flera SM-medaljer.

Under helgens SM-tävlingar i skidorientering i Hudiksvall fanns flera av studenterna vid Orienteringens utvecklingscentrum (OUC) på startlinjen.

OUC-studenten Erik Blomgren, som tidigare haft en problemfylld säsong och pga. sjukdom missat både skidorienterings-SM i Schweiz och VM i Norge, kunde i helgen försvara sitt SM-guld i sprint.

– Orienteringen satt och åkningen fungerade bra hela vägen. Nu ska jag försöka ladda om till lången med det blir tufft. Jag har tappat väldigt mycket träning och det är egentligen bara de senaste veckorna som det varit som det ska, säger Blomgren.

På damsidan genomförde OUC-studenten Magdalena Olsson ett fint sprintlopp och det resulterade i en SM-silvermedalj, endast 5 sekunder från guldet.

Under söndagen avslutades SM-helgen i Hudiksvall med en långdistans där OUC-studenten Frida Sandberg gjorde ett fint lopp och tog SM-brons. OUC-studenterna Magdalena Olsson slutade 4:a i damernas långdistans och även Christian Spoerry tog en fjärdeplats i herrarnas långdistans.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson