Publicerad: 2016-02-09

Finfika för nyfikna

NYHET Häng med på virusjakt i Afrika och få en finfika på köpet! Under våren ordnar Medicinska fakulteten ”Fika efter en forskare”, en populärvetenskaplig seminarieserie på Vävens Café Fika! Du träffar Umeåforskare och lär dig nytt om spännande forskning inom det medicinska området.

Fika efter en forskare

Fyra lördagar under februari till maj kommer 11 olika forskare vid medicinska fakulteten att berätta om spännande forskning i ett kortfattat och lättillgängligt format.

Under första tillfället bjuder vi på tre föreläsningar, på 6 minuter vardera:

• Luftföroreningar stjäl våra liv − Bertil Forsberg, Institutionen för folkhälsa och klinisk medicin
  • Virusjakt i Afrika − Magnus Evander, Institutionen för klinisk mikrobiologi
  • Attackerande celler − Per-Arne Oldenborg, Institutionen för integrativ medicinsk biologi

Alla är välkomna och vi bjuder på fika. Datum för de följande eventen är 12 mars, 16 april och 14 maj.

Tid: Lördag, 13 februari, kl. 13-15

Plats: Öppna foajén, Café Fika!, plan 1, Väven