Publicerad: 2012-11-01

Följ psykologiforskare på Umeå universitets forskarblogg

NYHET I veckan har Umeå universitet premiär för en ny forskarblogg. I den första omgången deltar fyra forskare, bland andra forskaren Annika Nordlund från institutionen för psykologi.

Annika Nordlund forskar om attityder och beteende som rör klimat och miljö, och bloggar om sin forskning den 26 november – 7 december.

– Vi vill att bloggen ska fungera som ytterligare en kanal där forskare kan dela med sig av kunskap, tankar och åsikter. Målet är givetvis också att skapa dialog – och vi hoppas på många kommentarer, säger Karin Wikman på informationsenheten.

Kristina Lejon inleder bloggen med tankar om varför hon blev forskare, en resa som började med experiment hemma i köket och operationer av en stickad leksakskatt. I den första omgången följer därefter Christer Nordlund, idéhistoria, Annika Nordlund, psykologi och Stina Jansson, kemi.

– Det blir lite av en bloggstafett. Varje forskare kommer att blogga två veckor i stöten. Efter jul drar vi igång med nästa omgång, säger Karin Wikman.

Forskarbloggen är utvecklad av informationsenheten och fakulteternas informatörer.

Läs forskarbloggenKontaktuppgifter till fakultetsinformatörerna

Redaktör: Anna Svanbeck