"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.
Publicerad: 2015-01-26

Förändring i beredskapstider under 2015

NYHET Kring storhelger och andra typer av ledigheter avviker beredskapstiderna något från det vanliga.

ITS har beredskap

Helgfri mån-tors kl 16.30 – 24.00(ingen beredskap på fredag efter 16.30)
Söndagar kl. 07.00 – 24.00
(ingen beredskap på lördag)

Under tider utan beredskap finns inte tillgång till teknisk support för nätverket, varken fast som trådlöst, inte heller tjänster som CAS, Exchange/e-post, Cambro och UMU:s hemsida.

I händelse av driftstörningar med nätverk och system kan det dröja fram till nästa beredskapstid förrän åtgärder påbörjas och support kan ges.
 

Förändrade beredsskapstider 2015: 

April (Påskhelgen)

3/4 Ingen beredskap
5/4 Beredskap 07.00-24.00

Maj (Valborg och Kristi himmelsfärd)

1/5 Ingen beredskap3/5 Beredskap 07.00-24.0014/5 Ingen beredskap15/5 Beredskap 07.00-16.30
17/5 Beredskap 07.00-24.00

Juni (Nationaldagen och Midsommar)

5/6 Ingen beredskap7/6 Beredskap 07.00-24.0019/6 Ingen beredskap
21/6 Beredskap 07.00-24.0

December (Jul och Nyår)

20/12 Beredskap 07.00-24.0021-23/12 Beredskap 07.00-08.00, 16.30-24.0024/12 Ingen beredskap25/12 Beredskap 07.00-24.0026/12 Ingen beredskap27/12 Beredskap 07.00-24.0028-30/12 Beredskap 07.00-08.00, 16.30-24.00
31/12 Ingen beredskap

Januari 2016

1/1 Beredskap 07.00-24.002/1 Ingen beredskap3/1 Beredskap 07.00-24.004/1 Beredskap 07.00-08.00, 16.30-24.005/1 Beredskap 07.00-08.00, 16.30-24.00
6/1 Ingen beredskap

Rutiner för felanmälan, support och ärendehantering

Vardagar 08.30 – 16.30
Ärenden hanteras via Servicedesk (som idag).

Måndag - torsdag 16.30 – 24:00 samt söndag 07.00 – 24.00
Ärenden anmäls och registreras via telefon 090-786 90 90

Söndag - torsdag 24:00 – 07:00 samt från fredag 16.30 till söndag 07:00.
Ärenden anmäls och registreras via e-post felanmalan@its.umu.se. (Vid telefonkontakt till numret ovan upplyses om att beredskap inte gäller och uppmaning görs att anmäla via e-post)