Publicerad: 2019-01-14

Föreläsningar av Corinna Cortés, Head of Google Research

NYHET Corinna Cortés, Head of Google Research, kommer att vara en av tre huvudtalare på den 46:e Vinterkonferensen i statistik, i år med temat “Machine Learning”.

Det finns fortfarande platser, så missa inte möjligheten att träffa och lyssna till en högt ansedd forskare som leder Googles forskning, och registrera er innan den 15e februari!

Winter Conference in Statistics 2019

Umeå universitet (genom Handelshögskolans statistiska enhet och Institutionen för matematik och matematisk statistik) organiserar vinterkonferenser sedan 1968. Konferensen är en mix av föreläsningar och forskningsseminarier, och kommer att ge en orientering samt djupare kunskaper i Machine Learning. Årets konferens är i Hemavans Fjällhotell under vecka 11 (mars 2019) och organiseras tillsammans med Stat4Reg.se och Statistikfrämjandet (med viss finansiering från Vetenskapsrådet).

Xavier de Luna
Tel: 090-786 5559