Publicerad: 2021-12-22

Besked om nya smittskyddsåtgärder: Fortsatt campusundervisning efter jul

NYHET De nya smittskyddsåtgärderna som börjar gälla den 23 december berör inte undervisning och forskning på universitetet, utan dessa verksamheter kan fortsätta med fysisk närvaro på campus. För dig som student innebär detta att undervisning och examination som planerats på campus i normalfallet genomförs enligt plan. I vissa fall kan dock del av undervisning genomföras digitalt i syfte att undvika stora samlingar.

Text: Gunilla Stendahl

Alla studenter, både nyantagna och befintliga, är välkomna till campus, men du behöver vara noga med att inte bidra till trängsel när du går till eller från föreläsningar eller deltar i aktiviteter på campus. Det är också fortsatt viktigt att alla håller avstånd till varandra i offentliga miljöer samt att man stannar hemma och testar sig vid symptom, även lindriga sådana.

Personer som inte är vaccinerade har ett särskilt ansvar att hålla avstånd och undvika trängsel.

Vaccinationsmottagningen på Campus Umeå kommer att ha öppet både för drop-in och tidsbokning under våren.

Information om covid-19 till anordnare av utbildningar för vuxna

Läs rektorsbeslutet för Umeå universitet