Publicerad: 2014-02-25

FPC framgångar i ISM

NYHET Under helgen, 22-23 februari, avgjordes ISM i friidrott i Göteborg. Fyra av de nio studenterna vid Friidrottens Prestationscentrum, FPC, deltog i mästerskapet och genomförde imponerande prestationer.

Elitidrottsstudent Odain Rose fortsätter visa fin form och sprang, med en hundradel tillgodo, hem guldet i 60 m löpning. Odain klarade dessutom den angivna IVM kvalgränsen två gånger under mästerskapet.

Jakob Thovaldsson stod som vinnare i herrarnas oerhört jämna och spännande höjdhoppstävling. Samtliga tre medaljörer klarade 2.13 i tredje försöket, Umeåstudenten hade färre rivningar än sina motståndare och kunde ta emot guldmedaljen.

Till vardags satsar Odain och Jakob på dubbla karriärer genom att kombinera sina studier vid Umeå Universitet med sin elitidrottssatsning. Både Jakob och Odain ingår i träningsgruppen för FPC vid Idrottshögskolan.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson