Publicerad: 2014-12-17

Framtidsminister Kristina Persson besöker Umeå universitet

NYHET Kristina Persson, Sveriges minister för strategi- och framtidsfrågor samt nordiskt samarbete, kommer till Umeå universitet den 19 december. Hon kommer då att besöka olika delar av Konstnärligt campus, och diskutera framtidens sjukvård med forskare från folkhälsa och klinisk medicin.

Kristina Persson är sedan i oktober minister för strategi- och framtidsfrågor samt nordiskt samarbete. Hennes besök vid Umeå universitet på fredag förmiddag innehåller bland annat en rundtur på Konstnärligt campus, då hon får en inblick i innovativa verksamheter och miljöer på Sliperiet, Humlab-X och Designhögskolan.

Ministern kommer också att få en presentation av framtidens sjukvård av Olov Rolandsson, professor i allmänmedicin vid institutionen för folkhälsa och klinisk medicin.

Foto: Martina Huber/ Regeringskansliet

Redaktör: Camilla Bergvall